Duży ruch w witrynie to nierzadko gwarancja doskonałych wyników sprzedażowych. Najlepszym sposobem na przyciągnięcie klientów jest zadbanie o widoczność strony w wyszukiwarce. Pozycjonowanie sklepu WooCommerce okazuje się najskuteczniejszą drogą na szczyt listy wyników wyszukiwania. Aby jednak strategia ta przyniosła pożądane efekty, warto wiedzieć, jakie kroki optymalizacyjne podjąć. Przyjrzyjmy się zatem elementom, z których składać powinien się każdy plan SEO.
Czym jest WooCommerce?
Najchętniej wybieraną witryną do zarządzania stronami jest WordPress. Wraz z rozwojem branży e-commerce, zaczęło jednak brakować w nim istotnych funkcji umożliwiających konfigurację organizacji i asortymentu sklepów internetowych. Oprogramowanie sprostało natomiast potrzebom użytkowników, udostępniając WooCommerce – wtyczkę, która zapewnia dostęp do zarządzania zawartością witryn e-commerce, dzięki czemu ich pozycjonowanie przynosi jeszcze lepsze efekty.
Od czego zacząć pozycjonowanie WooCommerce?
Podjęcie jakichkolwiek działań optymalizacyjnych powinno być poprzedzone opracowaniem skutecznej strategii SEO. Określenie celów, wyznaczenie grupy docelowych odbiorców, ustalenie ich potrzeb, oczekiwań i zainteresowań oraz zbadanie rynku to podstawowe czynniki, na które warto zwrócić szczególną uwagę. Pomocna okazać się może także konsultacja z doświadczoną agencją SEO, która wesprze działania marketingowe i podpowie, w jakim kierunku warto zmierzać.
Najlepsze techniki optymalizacyjne
Kolejnym krokiem po opracowaniu strategii SEO jest dobranie odpowiednich metod optymalizacyjnych, dzięki którym pozycjonowanie WooCommerce przyniesie pożądane efekty. Oto kilka najważniejszych technik, które okazać się mogą kluczem do sukcesu każdej współczesnej firmy:
- techniczna optymalizacja witryny – dbałość o elementy, takie jak szybkość ładowania, metadane, przyjazne adresy URL czy dobra organizacja treści nie tylko zapewnia świetne wrażenia użytkowników, ale też poprawia proces indeksowania, dzięki czemu witryna osiąga wyższą pozycję w SERP;
- przyjazność dla urządzeń mobilnych – aby zwiększyć szansę na wysokie pozycjonowanie sklepu w SERP, warto zoptymalizować witrynę pod kątem urządzeń mobilnych. Dostosowanie funkcjonalności i nawigacji do wymiarów nawet najmniejszych ekranów bardzo korzystnie wpływa bowiem na wizerunek marki;
- strategia treści – przeprowadzenie dokładnych badań grupy docelowych odbiorców oraz stworzenie treści dostosowanych do ich potrzeb i oczekiwań to doskonały sposób na budowanie wizerunku marki w sieci. Trzeba jednak pamiętać o wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym oferta zostanie zaprezentowana konsumentom faktycznie nią zainteresowanym.