Facebook Ads – czym jest i jak mierzyć efektywność reklam w mediach społecznościowych?

Stworzenie kampanii marketingowej, która odniesie sukces nie jest prostym zadaniem. Wybór odpowiedniej platformy jest decyzją kluczową, za którą stoją potencjalni odbiorcy, nasze możliwe zyski, a także możliwości mierzenia efektywności reklamy. Facebook Ads czym jest, dlaczego warto skorzystać z tego narzędzia oraz jak sprawdzać efekty kampanii online?

Reklama na Facebooku

Facebook Ads to reklamy, które pojawiają się na platformie w związku z interakcjami (polubieniami oraz komentarzami) innych użytkowników. Mogą przybierać formę postów bądź relacji, działać na skalę światową lub lokalną – narzędzie to pozwala na niebywałą elastyczność. 

 

To, co najważniejsze, to dopasowanie do zainteresowań grupy docelowej. Jak to się dzieje? Facebook pozyskuje i przetwarza ogromne ilości danych o swoich odbiorcach, wykorzystując więc algorytm analityczny pozwala na dostęp do naszych zainteresowań, preferencji, planów, poprzednich interakcji w sieci. Dzięki temu Facebook Ads wyświetla się osobom, na których najbardziej zależy nam jako reklamodawcom. 

Zalety i możliwości 

Facebook Ads czym jest:

  • okazją dotarcia do ogromnej społeczności, której liczba rośnie każdego dnia.
  • możliwością rozwoju dzięki dużo niższym kosztom w porównaniu do innych modeli reklamowych, np.: budżet w wysokości około 100 zł pozwala dotrzeć do 3 tysięcy odbiorców. 
  • efektywnością i miarą sukcesu.
  • możliwością określenia grupy docelowej (płeć, wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania).
  • narzędziem pozwalającym na skuteczny remarketing. 
  • możliwością wyboru formy reklamy: obraz, wideo, kolekcja, karuzela, slajdy, wydarzenia, etc. 

Jakimi narzędziami mierzyć efektywność?

Przede wszystkim warto jest skorzystać ze wskaźnika KPI (Key Performance Indicators), który wspiera zarządzanie daną organizacją. Nie ma jednak listy uniwersalnych wskaźników, należy ją stworzyć samodzielnie zgodnie z własnymi potrzebami. Do najważniejszych można zaliczyć: ruch, CTR (klikalność), CR (współczynnik konwersji), BR (współczynnik odrzuceń), ROI (zwrot z inwestycji), CPC (koszty za kliknięcie), CLV (zaangażowanie i zachowanie klientów).

A poza tym mamy narzędzia…

Google Analytics 

Jedno z podstawowych narzędzi analitycznych od Google, które pozwoli nam sprawdzić, czy obrane przez nas cele się spełniają. Wystarczy skorzystać z zakładki “Administracja”, a następnie “Cele”. Trzeba mieć jednak na uwadze niewielkie rozbieżności, które wynikają z funkcjonowania menedżera reklam na platformie. 

Pixel

To narzędzie analityczne, które pozwala mierzyć skuteczność reklam na Facebooku. Dzięki JS ma możliwość śledzenia aktywności użytkowników. Dzięki temu znacznie lepiej dopasujesz format kampanii do zainteresowań konsumentów. 

Wnioski

Facebook Ads czym jest? Teraz już nikt nie zaskoczy Cię takim pytaniem, a co więcej wiesz jakie zalety niesie za sobą kampania właśnie na tej platformie. Niestety tak jak każde nasze działanie w sieci związane z promocją, reklama na Facebooku również musi być przez nas monitorowana. Sięgnij do KPI oraz dwóch podstawowych narzędzi, aby nie uszczuplić niepotrzebnie swojego budżetu.